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1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Revista Científica (Journal Article)
Sitemtc-m16b.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identificador6qtX3pFwXQZGivnK2Y/MhR2S
Repositóriosid.inpe.br/mtc-m17@80/2006/08.28.17.00   (acesso restrito)
Última Atualização2006:08.28.17.00.59 (UTC) administrator
Repositório de Metadadossid.inpe.br/mtc-m17@80/2006/08.28.17.01.01
Última Atualização dos Metadados2018:06.05.03.44.00 (UTC) administrator
Chave SecundáriaINPE--PRE/
ISSN0100-7386
Chave de CitaçãoSantos:2006:EfCoAe
TítuloEffects of compressibility on aerodynamic surface quantities over low-density hypersonic wedge flow
Ano2006
MêsJul.-Sept.
Data de Acesso06 maio 2024
Tipo SecundárioPRE PI
Número de Arquivos1
Tamanho365 KiB
2. Contextualização
AutorSantos, Wilson Fernando Nogueira
GrupoLCP-INPE-MCT-BR
AfiliaçãoInstituto Nacional de Pesquisas Espaciais
RevistaJournal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering
Volume28
Número3
Páginas362-372
Histórico (UTC)2006-08-28 17:01:01 :: ignes -> administrator ::
2010-05-11 02:47:24 :: administrator -> ignes ::
2011-05-29 09:18:25 :: ignes -> administrator ::
2012-11-24 01:39:02 :: administrator -> ignes :: 2006
2013-02-20 14:54:14 :: ignes -> administrator :: 2006
2018-06-05 03:44:00 :: administrator -> marciana :: 2006
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
Tipo do ConteúdoExternal Contribution
Palavras-ChaveRarefied flow
hypersonic flow
DSMC
blunt leading edge
stagnation point heatung
ResumoHypersonic flow past truncated wedges at zero incidence in thermal non-equilibrium is investigated for a range of Mach number from 5 to 12. The simulations were performed by using a Direct Simulation Monte Carlo (DSMC) Method. The study focuses the attention of designers of hypersonic configurations on the fundamental parameter of bluntness, which can have an important impact on even initial design. Some significant differences between sharp and blunt leading edges were noted on the heat transfer, pressure and skin friction coefficients as well as on total drag. Interesting features observed in the surface fluxes showed that small leading edge thickness compared to the freestream mean free path still has important effects on high Mach number leading edge flows. The numerical results present reasonable comparison for wall pressure and heat transfer predictions with experiments conducted in a shock tunnel.
ÁreaCOMB
Arranjourlib.net > BDMCI > Fonds > Produção anterior à 2021 > LABCP > Effects of compressibility...
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4. Condições de acesso e uso
Idiomaen
Arquivo Alvoeffects.pdf
Grupo de Usuáriosadministrator
ignes
Visibilidadeshown
Política de Arquivamentodenypublisher denyfinaldraft
Permissão de Leituradeny from all and allow from 150.163
5. Fontes relacionadas
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGPCW/3ET38CH
DivulgaçãoWEBSCI; PORTALCAPES.
Acervo Hospedeirolcp.inpe.br/ignes/2004/02.12.18.39
cptec.inpe.br/walmeida/2003/04.25.17.12
6. Notas
Campos Vaziosalternatejournal archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel documentstage doi e-mailaddress electronicmailaddress format isbn label lineage mark mirrorrepository nextedition notes orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project readergroup resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarymark session shorttitle sponsor subject tertiarymark tertiarytype typeofwork url versiontype
7. Controle da descrição
e-Mail (login)marciana
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