Fechar

1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Revista Científica (Journal Article)
Sitemtc-m16b.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identificador6qtX3pFwXQZGivnK2Y/QwPvK
Repositóriosid.inpe.br/mtc-m17@80/2007/06.22.18.13   (acesso restrito)
Última Atualização2007:06.22.18.13.40 (UTC) administrator
Repositório de Metadadossid.inpe.br/mtc-m17@80/2007/06.22.18.13.41
Última Atualização dos Metadados2018:06.05.03.34.22 (UTC) administrator
ISSN0100-7386
Chave de CitaçãoSantos:2007:SiBlLe
TítuloSimulation of blunt leading edge aerothermodynamics in rarefied hypersonic flow
Ano2007
MêsApr-Jun
Data de Acesso18 maio 2024
Tipo SecundárioPRE PI
Número de Arquivos1
Tamanho469 KiB
2. Contextualização
AutorSantos, Wilson Fernando Nogueira
GrupoLCP-INPE-MCT-BR
AfiliaçãoInstituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
RevistaJournal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering
Volume29
Número2
Páginas123-135
Histórico (UTC)2007-06-22 18:13:41 :: IGNES -> administrator ::
2018-06-05 03:34:22 :: administrator -> IGNES :: 2007
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
Tipo do ConteúdoExternal Contribution
Palavras-Chavehypersonic flow
rarefied flow
DSMC
blunt leading edge
sharp leading edge
ResumoThe steady-state aerodynamic characteristics of a new family of blunted leading edges immersed in a high-speed rarefied air flow are examined by using a Direct Simulation Monte Carlo (DSMC) Method. A very detailed description of the flow properties has been presented separately at the vicinity of the nose and adjacent to the afterbody surface of the leading edges by a numerical method that properly accounts for non-equilibrium effects that arise near the leading edges and that are especially important at high Mach number. Comparisons based on geometry are made between these new blunt configurations and round leading edge. Some significant differences between these leading edges are noted on the flowfield structure and on the aerodynamic surface quantities. It is found that the upstream effects have different influence on velocity, density, pressure and temperature along the stagnation streamline ahead of the leading edges. The analysis also shows that, despite the seeming advantages of the new blunt leading edge shapes, round leading edge still provides smaller stagnation point heating. Nevertheless, round leading edge provides larger total drag than the new blunt shapes under the range of condition investigated.
ÁreaCOMB
Arranjourlib.net > BDMCI > Fonds > Produção anterior à 2021 > LABCP > Simulation of blunt...
Conteúdo da Pasta docacessar
Conteúdo da Pasta sourcenão têm arquivos
Conteúdo da Pasta agreementnão têm arquivos
4. Condições de acesso e uso
Idiomaen
Arquivo Alvosimulation.doc
Grupo de UsuáriosIGNES
administrator
Visibilidadeshown
Política de Arquivamentodenypublisher denyfinaldraft
Permissão de Leituradeny from all and allow from 150.163
5. Fontes relacionadas
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGPCW/3ET38CH
DivulgaçãoWEBSCI; PORTALCAPES.
Acervo Hospedeirolcp.inpe.br/ignes/2004/02.12.18.39
cptec.inpe.br/walmeida/2003/04.25.17.12
6. Notas
Campos Vaziosalternatejournal archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel documentstage doi e-mailaddress electronicmailaddress format isbn label lineage mark mirrorrepository nextedition notes orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project readergroup resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarykey secondarymark session shorttitle sponsor subject tertiarymark tertiarytype typeofwork url versiontype
7. Controle da descrição
e-Mail (login)IGNES
atualizar 


Fechar